Spaghetti warzywno – rybne

  Makaron może być serwowany pod różnymi postaciami. Jednym z nich jest spaghetti. Mało kto jednak wie, że te popularne we Włoszech danie można podać z takimi składnikami jak ryby i warzywa. Ryby są naturalnym składnikiem kwasów tłuszczowych omega-3, które korzystnie wpływają m.in. na układ krążenia, zmniejszają ryzyko arytmii serca, chronią przed zawałem serca czy sprzyjają zwiększaniu się poziomu „dobrego” cholesterolu w krwi.   Warzywa natomiast dostarczają niezbędnych witamin i minerałów. Marchew jest bogatym źródłem karotenoidów - związków, które są przeciwutleniaczami, ale  jednocześnie też barwnikami odpowiedzialnymi za pomarańczowy kolor marchewki. Beta-karoten zapewnia prawidłowe funkcjonowanie wzroku, wzmacnia też odporność. Pomidory zawierają antyutleniacze, które chronią skórę przed działaniem wolnych rodników, zapobiegając tym samym procesom szybkiego starzenia się tkanek. Natomiast korzeń pietruszki ma dobroczynne działanie przy dolegliwościach ze strony układu pokarmowego.   Warto więc pamiętać, aby tych składników nie zabrakło ich w naszej codziennej diecie. Przepis nadesłała Anna Król z Blog Matka Mężatka

  • — 2 filety z ryby
  • — 2 marchewki
  • — 1 pietruszka
  • — 0,5 cebuli
  • — makaron spaghetti
  • — 2 pomidory
  • — oliwa
  • — bazylia
  • — sól
  • — pieprz
2
35 minut
8
Ryba po włosku

1

Marchewki, pietruszkę obrać i zetrzeć na tarce o dłuższych oczkach. Cebulę i pomidory pokroić w kosteczkę.

2

Ugotować makaron spaghetti. Cebulę delikatnie podsmażyć na patelni, a następnie dodać marchewkę, pietruszkę i pomidory. Dusić pod przykryciem ok. 10 minut. Doprawić sos do smaku solą, pieprzem i bazylią. Wymieszać sos ze spaghetti.

3

Filety ryby podzielić na mniejsze części. Doprawić solą i pieprzem. Usmażyć na oliwie.

4

Na talerzu ułożyć warzywne spaghetti z sosem, na nich rybę. Całość polać resztą sosu. Danie można ozdobić pomidorami, bazylią lub natką pietruszki.

Powiązane artykuły Więcej artykułów
ziołowy dorsz z warzywami Ziołowy dorsz z warzywami

Mocne kości, zdrowe zęby, prawidłowe krążenie i szczupła sylwetka – za to wszystka odpowiada witamina D. Wystarczy kilkanaście minut na słońcu, aby dostarczyć do organizmu sporą dawkę tej witaminy. Warto także zmienić swoją dietę i na stałe wprowadzić do niej produkty, które ją zwierają. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, w tym w dorszu. Właśnie dlatego zapraszamy na pysznego ziołowego dorsza z warzywami, który dostarczy mnóstwa witamin i składników odżywczych.

(więcej…)

sałatka z tuńczykiem Naturalne źródło witaminy D – Sałatka z tuńczykiem

Witamina D jest jedną z tych, które organizm może wytworzyć sam. Wystarczy kwadrans na słońcu, aby dostarczyć odpowiednią dawkę tej witaminy. Ale warto również zadbać o właściwą dietę. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, dlatego warto wprowadzić je do codziennego menu. Proponujemy pyszną sałatkę z tuńczykiem, ryżem i czerwoną fasolą.

(więcej…)

Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami

Pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami to deser lub przekąska, która z powodzeniem może być pysznym posiłkiem dla osób przebywających na diecie paleo. Soczyste jabłka i orzechy to smaczne połączenie. Skorzystaj z naszego przepisu i przygotuj zdrowy deser.

(więcej…)

naleśniki paleo MINI NALEŚNIKI BANANOWE PALEO

Dieta paleo zwana inaczej dietą człowieka pierwotnego eliminuje z pożywienia zboża, cukier, oleje rafinowane, a w niektórych przypadkach także rośliny strączkowe i nabiał. Opiera się ona głównie na warzywach, owocach, jajach, orzechach, mięsie i rybach.

(więcej…)