Ryba po włosku

Oliwki są składnikiem niemal każdej włoskiej potrawy. Ten śródziemnomorski dodatek jest niezastąpionym źródłem związków mineralnych takich jak potas, fosfor czy żelazo. Oliwki wspomagają trawienie, a co najważniejsze zawierają zdrowe tłuszcze. Obfitują w nienasycone kwasy tłuszczowe, zwłaszcza kwas oleinowy. Mało kto wie, że są one również bogate z przeciwutleniacze, błonnik, witaminę A, E oraz witaminy z grupy B. Obniżają poziom złego cholesterolu, zmniejszają ciśnienie krwi, chronią organizm przed wolnymi rodnikami. Nie są też zbyt kaloryczne - 100 g to 125 kcal. W rybie sporządzonej na sposób włoski nie może więc zabraknąć oliwek. Danie można również wzbogacić o kapary, o charakterystycznym musztardowo-pieprznym smaku. Są one źródłem witaminy A, C oraz rutyny, która jest odpowiedzialna za wzmacnianie i uszczelnianie naczyń krwionośnych. Kapary mają jednak dość określony smak i nie wszystkim może on przypaść do gustu. Przepis nadesłała Anna Król z Blog Matka Mężatka

  • — 2 – 3 filety z ryby
  • — pomidory krojone z puszki
  • — zielone oliwki bez pestek
  • — 1 cebula
  • — opcjonalnie: kapary 2 łyżki
  • — wino białe wytrawne ¾ szklanki
  • — oliwa
  • — sól
  • — pieprz
  • — tymianek
  • — natka pietruszki do dekoracji
2
50 minut
11 zł
Ryba po włosku

1

Cebulę pokroić w piórka i podsmażyć na oliwie. Dodać pokrojone pomidory z puszki wraz z zalewą, oliwki. Wlać wino i chwilę gotować, aż do odparowania alkoholu. Sos powinien zgęstnąć.

Ryba po włosku

2

Filety z ryby podzielić na mniejsze części. Przyprawić solą i pieprzem. Żaroodporne naczynie nasmarować oliwą i wyłożyć filety rybne. Zalać gotowym sosem.

Ryba po włosku

3

Rybę w sosie pomidorowo – oliwkowym wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Danie piec ok. 30 minut. Przed podaniem udekorować zieloną pietruszką.

Powiązane artykuły Więcej artykułów
ziołowy dorsz z warzywami Ziołowy dorsz z warzywami

Mocne kości, zdrowe zęby, prawidłowe krążenie i szczupła sylwetka – za to wszystka odpowiada witamina D. Wystarczy kilkanaście minut na słońcu, aby dostarczyć do organizmu sporą dawkę tej witaminy. Warto także zmienić swoją dietę i na stałe wprowadzić do niej produkty, które ją zwierają. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, w tym w dorszu. Właśnie dlatego zapraszamy na pysznego ziołowego dorsza z warzywami, który dostarczy mnóstwa witamin i składników odżywczych.

(więcej…)

sałatka z tuńczykiem Naturalne źródło witaminy D – Sałatka z tuńczykiem

Witamina D jest jedną z tych, które organizm może wytworzyć sam. Wystarczy kwadrans na słońcu, aby dostarczyć odpowiednią dawkę tej witaminy. Ale warto również zadbać o właściwą dietę. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, dlatego warto wprowadzić je do codziennego menu. Proponujemy pyszną sałatkę z tuńczykiem, ryżem i czerwoną fasolą.

(więcej…)

Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami

Pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami to deser lub przekąska, która z powodzeniem może być pysznym posiłkiem dla osób przebywających na diecie paleo. Soczyste jabłka i orzechy to smaczne połączenie. Skorzystaj z naszego przepisu i przygotuj zdrowy deser.

(więcej…)

naleśniki paleo MINI NALEŚNIKI BANANOWE PALEO

Dieta paleo zwana inaczej dietą człowieka pierwotnego eliminuje z pożywienia zboża, cukier, oleje rafinowane, a w niektórych przypadkach także rośliny strączkowe i nabiał. Opiera się ona głównie na warzywach, owocach, jajach, orzechach, mięsie i rybach.

(więcej…)