Ryba gotowana na parze w ziołach prowansalskich

Gotowanie na parze ma bardzo wiele zalet. Przede wszystkim tak przygotowane potrawy odznaczają się mniejszą stratą witamin oraz korzystnych substancji odżywczych niż te wykonane tradycyjnymi metodami (smażenie, duszenie czy gotowanie w wodzie). Warzywa zachowują swój naturalny kolor. Danie nie nasiąka tłuszczem i tym samy jest wolne od szkodliwych substancji, które mogą powstać w procesie smażenia. Potrawy gotowane na parze są polecane osobom będącym na diecie, małym dzieciom, ze względu na mniejszą kaloryczność i łatwość trawienia.   Prawidłowo zbilansowana dieta powinna dostarczać organizmowi kwasów DHA oraz EPA, które m.in. skuteczne przeciwdziałają miażdżycy, zawałowi serca czy chorobie nadciśnieniowej. Ryby są naturalnym źródłem  kwasów tłuszczowych omega 3, dlatego warto włączać je do codziennej diety.  Idealną potrawą jest ryba gotowana na parze. Bardzo szybko się ją przygotowuje i mamy pewność, że dostarczyliśmy solidną porcję witamin.   Danie można wzbogacić o mieszankę ziół prowansalskich. W skład ziół prowansalskich najczęściej wchodzą: majeranek, rozmaryn, tymianek, mięta pieprzowa, szałwia lekarska, cząber ogrodowy czy lebiodka. Zioła nadają określonego aromatu całej potrawie, wzbogacając jej smak. Dodatkowo polecane są ludziom z problemami żołądkowymi, ponieważ dobrze działają na trawienie.   Przepis podesłała:   Anna Król   www.matkamezatka.pl

Składniki
  • — 2-3 filety ryby dorsza, miruny lub innej
  • — sól
  • — pieprz
  • — mieszanka ziół prowansalskich
  • — opcjonalnie warzywa: marchew, ziemniak, fasolka
3 porcje
35 minut
25 zł/danie
Ryba gotowana na parze w ziołach prowansalskich

1

Rybę rozmrażamy, płuczemy i osuszamy na ręczniku papierowym.

2

Filety ryby dzielimy na mniejsze części. Ziemniaki, marchew myjemy i obieramy ze skórek. Warzywa kroimy na talarki. Fasolkę na mniejsze słupki.

Ryba gotowana na parze w ziołach prowansalskich

3

Do garnka do gotowania na parze wlewamy wodę, na górze układamy marchew i ziemniaki. Przyprawiamy solą i ziołami prowansalskimi. Gotujemy ok. 15 minut i dodajemy fasolkę oraz rybę. Rybę posypujemy solą i mieszanką ziół. Gotujemy kolejne 10-15 minut, aż do miękkości.

Powiązane artykuły Więcej artykułów
ziołowy dorsz z warzywami Ziołowy dorsz z warzywami

Mocne kości, zdrowe zęby, prawidłowe krążenie i szczupła sylwetka – za to wszystka odpowiada witamina D. Wystarczy kilkanaście minut na słońcu, aby dostarczyć do organizmu sporą dawkę tej witaminy. Warto także zmienić swoją dietę i na stałe wprowadzić do niej produkty, które ją zwierają. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, w tym w dorszu. Właśnie dlatego zapraszamy na pysznego ziołowego dorsza z warzywami, który dostarczy mnóstwa witamin i składników odżywczych.

(więcej…)

sałatka z tuńczykiem Naturalne źródło witaminy D – Sałatka z tuńczykiem

Witamina D jest jedną z tych, które organizm może wytworzyć sam. Wystarczy kwadrans na słońcu, aby dostarczyć odpowiednią dawkę tej witaminy. Ale warto również zadbać o właściwą dietę. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, dlatego warto wprowadzić je do codziennego menu. Proponujemy pyszną sałatkę z tuńczykiem, ryżem i czerwoną fasolą.

(więcej…)

Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami

Pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami to deser lub przekąska, która z powodzeniem może być pysznym posiłkiem dla osób przebywających na diecie paleo. Soczyste jabłka i orzechy to smaczne połączenie. Skorzystaj z naszego przepisu i przygotuj zdrowy deser.

(więcej…)

naleśniki paleo MINI NALEŚNIKI BANANOWE PALEO

Dieta paleo zwana inaczej dietą człowieka pierwotnego eliminuje z pożywienia zboża, cukier, oleje rafinowane, a w niektórych przypadkach także rośliny strączkowe i nabiał. Opiera się ona głównie na warzywach, owocach, jajach, orzechach, mięsie i rybach.

(więcej…)