Permigiana z bakłażanów

Permigiana to jedno z najpopularniejszych dań kuchni włoskiej. To plastry bakłażana przełożone sosem pomidorowym oraz mozzarellą i parmezanem, zapieczone w piekarniku. W zależności od regionu występują różne wersje tej potrawy. W neapolitańskim domu parmigiana podawana jest jako contorno - dodatek z jarzyn po głównym daniu, do świątecznego czy uroczystego obiadu.  

  • — 3 bakłażany
  • — 2 puszki pomidorów krojonych
  • — 250 g mozzarelli
  • — 1 cebula
  • — 2 ząbki czosnku
  • — 150 g parmezanu
  • — bazylia świeża
  • — mąka
  • — oliwa z oliwek do smażenia
  • — sól, pieprz
  • — papryka słodka mielona
  • — zioła prowansalskie
4 porcje
60 minut
20 zł
permigiana bakłażany

1

Bakłażany kroimy w plastry, solimy i odkładamy na 1 godz. na ręczniku papierowym, aby odciekła z nich woda.

2

Następnie płukamy je, suszymy, obtaczamy w mące i smażymy na rozgrzanej oliwie z oliwek. Po usmażeniu bakłażany układamy na ręczniku papierowym, aby odsączyć je z tłuszczu.

permigiana bakłażanowa2

3

Cebulę oraz ząbki czosnku obieramy i drobno siekamy. Podsmażamy do zeszklenia na rozgrzanej oliwie. Następnie dodajemy pomidory z puszki i przyprawiamy pieprzem, solą, papryką słodką oraz ziołami. Gdy częściowo odparują, zdejmujemy z ognia i dodajemy posiekane listki bazylii.

permigiana bakłażanowa3

4

Naczynie żaroodporne smarujemy oliwą i na dnie układamy warstwę bakłażanów. Przykrywamy je kilkoma łyżkami sosu pomidorowego, układamy mozzarellę pokrojoną w kostkę i posypujemy parmezanem. Następnie układamy kolejną warstwę bakłażanów, sosu pomidorowego, mozzarelli i parmezanu, aż do wyczerpania składników. Ostatnia warstwa to mozzarella z parmezanem.

permigiana z bakłażanków

5

Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 35 minut.

Powiązane artykuły Więcej artykułów
ziołowy dorsz z warzywami Ziołowy dorsz z warzywami

Mocne kości, zdrowe zęby, prawidłowe krążenie i szczupła sylwetka – za to wszystka odpowiada witamina D. Wystarczy kilkanaście minut na słońcu, aby dostarczyć do organizmu sporą dawkę tej witaminy. Warto także zmienić swoją dietę i na stałe wprowadzić do niej produkty, które ją zwierają. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, w tym w dorszu. Właśnie dlatego zapraszamy na pysznego ziołowego dorsza z warzywami, który dostarczy mnóstwa witamin i składników odżywczych.

(więcej…)

sałatka z tuńczykiem Naturalne źródło witaminy D – Sałatka z tuńczykiem

Witamina D jest jedną z tych, które organizm może wytworzyć sam. Wystarczy kwadrans na słońcu, aby dostarczyć odpowiednią dawkę tej witaminy. Ale warto również zadbać o właściwą dietę. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, dlatego warto wprowadzić je do codziennego menu. Proponujemy pyszną sałatkę z tuńczykiem, ryżem i czerwoną fasolą.

(więcej…)

Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami

Pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami to deser lub przekąska, która z powodzeniem może być pysznym posiłkiem dla osób przebywających na diecie paleo. Soczyste jabłka i orzechy to smaczne połączenie. Skorzystaj z naszego przepisu i przygotuj zdrowy deser.

(więcej…)

naleśniki paleo MINI NALEŚNIKI BANANOWE PALEO

Dieta paleo zwana inaczej dietą człowieka pierwotnego eliminuje z pożywienia zboża, cukier, oleje rafinowane, a w niektórych przypadkach także rośliny strączkowe i nabiał. Opiera się ona głównie na warzywach, owocach, jajach, orzechach, mięsie i rybach.

(więcej…)