Muffinki z dodatkiem nasion chia i siemienia lnianego

Dzisiaj mam dla Was propozycje słodkiego małego co nieco. Pyszne czekoladowo-bananowe muffinki z dodatkiem nasion chia i siemienia lnianego doskonale sprawdzą się w postaci słodkiej przekąski do kawy. Od kilku miesięcy zachwycam sie wspaniałymi właściwościami nasion Chia. Mało kto wie, że nasiona Chia, dzieki swojej konsystencji doskonale udają kurze jajka. Dzieki temu nasiona chia są doskonałym składnikiem wszelakich wypieków.

 

Składniki
  • — 3 dojrzałe banany
  • — 110 g miękkiego masła lub oleju kokosowego
  • — 190 g brązowego cukru
  • — pudding z nasion Chia
  • — 240 g mąki razowej lub pszennej
  • — 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • — 1 łyżeczka sody oczyszczonej,
  • — 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • — 1 łyżeczka siemienia lnianego w proszku

1

W pierwszym kroku przygotowujemy nasiona Chia.
2 duże łyżki nasion chia + 6 łyżek wody dokładnie mieszamy i odstawiamy do stężenia.

2

W kolejnym kroku mieszamy cukier z olejem kokosowym. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia oraz sodę. Wszystko miksujemy na gładką masę.

3

Łączymy ciasto z nasionami Chia, które przybrały już galaretowatą konsystencje. Dodajemy kakao.

rozdrabniamy banany

4

Rozdrabniamy banany. Wybierajmy te bardzo dojrzałe. Im starsze i czarniejsze tym lepiej.

5

Dodajemy banany do masy. Możemy wrzucić bakalie takie jak żurawina, rodzynki czy orzechy.

6

Formy do babeczek smarujemy olejem kokosowym i przelewamy do niej naszą czekoladową masę.

7

Pieczemy w 180 stopniach przez 50 minut. Po 20 minutach warto przykryć nasze babeczki folią aluminiową, aby nie wypiekł się za bardzo. Piękny bananowo-czekoladowy zapach bardzo szybko usiesie się pp całym domu.

8

Czekamy aż ciasto ostygnie i możemy rozkoszować się tym pysznym wypiekiem. Smacznego!

Powiązane artykuły Więcej artykułów
ziołowy dorsz z warzywami Ziołowy dorsz z warzywami

Mocne kości, zdrowe zęby, prawidłowe krążenie i szczupła sylwetka – za to wszystka odpowiada witamina D. Wystarczy kilkanaście minut na słońcu, aby dostarczyć do organizmu sporą dawkę tej witaminy. Warto także zmienić swoją dietę i na stałe wprowadzić do niej produkty, które ją zwierają. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, w tym w dorszu. Właśnie dlatego zapraszamy na pysznego ziołowego dorsza z warzywami, który dostarczy mnóstwa witamin i składników odżywczych.

(więcej…)

sałatka z tuńczykiem Naturalne źródło witaminy D – Sałatka z tuńczykiem

Witamina D jest jedną z tych, które organizm może wytworzyć sam. Wystarczy kwadrans na słońcu, aby dostarczyć odpowiednią dawkę tej witaminy. Ale warto również zadbać o właściwą dietę. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, dlatego warto wprowadzić je do codziennego menu. Proponujemy pyszną sałatkę z tuńczykiem, ryżem i czerwoną fasolą.

(więcej…)

Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami

Pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami to deser lub przekąska, która z powodzeniem może być pysznym posiłkiem dla osób przebywających na diecie paleo. Soczyste jabłka i orzechy to smaczne połączenie. Skorzystaj z naszego przepisu i przygotuj zdrowy deser.

(więcej…)

naleśniki paleo MINI NALEŚNIKI BANANOWE PALEO

Dieta paleo zwana inaczej dietą człowieka pierwotnego eliminuje z pożywienia zboża, cukier, oleje rafinowane, a w niektórych przypadkach także rośliny strączkowe i nabiał. Opiera się ona głównie na warzywach, owocach, jajach, orzechach, mięsie i rybach.

(więcej…)