Kotleciki z łososia i ziemniaków

Specjaliści zalecają zastępowanie smażenia duszeniem czy inną mniej inwazyjną formą obróbki termicznej. Niektórzy jednak nie wyobrażają sobie obiadu bez kotletów. Kotleciki rybne z łososia są świetną alternatywną dla tradycyjnych kotletów mielonych. Dodatkowo uzupełniają dietę w wartości odżywcze oraz witaminy. Łosoś jest doskonałym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 oraz zawiera najwyższej jakości białka. Dodatkowo danie zawiera ziemniaki, które odpowiednio przyrządzone będą regulowały układ trawienny podobnie jak błonnik.

Składniki
  • — 400 g filetów z łososia
  • — 250 g ziemniaków
  • — 1 średnia cebula
  • — 1 jajko
  • — 4 łyżki bułki tartej + bułka do panierowania
  • — koperek
  • — sól
  • — pieprz

1

Ziemniaki gotujemy do miękkości w niewielkiej ilości wody. Idealnie, gdy mamy ziemniaki ugotowane z poprzedniego dnia i wstawione do lodówki. Wówczas skrobia zawarta w ziemniakach przekształci się w skrobię oporną na działanie enzymów trawiennych i będzie działać identycznie jak błonnik, a także pomoże w obniżeniu poziomu glukozy we krwi. Gdy jednak nie mamy takiej możliwości, korzystamy z świeżo ugotowanych ziemniaków, które przeciskamy przez praskę.

kotleciki z łososia z ziemniakami

2

Łososia lekko pieczemy, a następnie dokładnie rozdrabiamy przy użyciu widelca bądź noża. Cebulę kroimy na drobną kosteczkę. Do ryby dodajemy poszczególne składniki: ziemniaki, cebulę, jajko oraz bułkę tartą. Przyprawiamy do smaku. Całość mieszamy do uzyskania jednolitej masy, z której formułujemy kuleczki. Kotlety panierujemy w bułce tartej i smażymy na głębokim oleju. Przed podaniem, kotlety dokładnie odsączamy z tłuszczu, kładąc je na papierowych ręczniczkach.

Powiązane artykuły Więcej artykułów
ziołowy dorsz z warzywami Ziołowy dorsz z warzywami

Mocne kości, zdrowe zęby, prawidłowe krążenie i szczupła sylwetka – za to wszystka odpowiada witamina D. Wystarczy kilkanaście minut na słońcu, aby dostarczyć do organizmu sporą dawkę tej witaminy. Warto także zmienić swoją dietę i na stałe wprowadzić do niej produkty, które ją zwierają. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, w tym w dorszu. Właśnie dlatego zapraszamy na pysznego ziołowego dorsza z warzywami, który dostarczy mnóstwa witamin i składników odżywczych.

(więcej…)

sałatka z tuńczykiem Naturalne źródło witaminy D – Sałatka z tuńczykiem

Witamina D jest jedną z tych, które organizm może wytworzyć sam. Wystarczy kwadrans na słońcu, aby dostarczyć odpowiednią dawkę tej witaminy. Ale warto również zadbać o właściwą dietę. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, dlatego warto wprowadzić je do codziennego menu. Proponujemy pyszną sałatkę z tuńczykiem, ryżem i czerwoną fasolą.

(więcej…)

Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami

Pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami to deser lub przekąska, która z powodzeniem może być pysznym posiłkiem dla osób przebywających na diecie paleo. Soczyste jabłka i orzechy to smaczne połączenie. Skorzystaj z naszego przepisu i przygotuj zdrowy deser.

(więcej…)

naleśniki paleo MINI NALEŚNIKI BANANOWE PALEO

Dieta paleo zwana inaczej dietą człowieka pierwotnego eliminuje z pożywienia zboża, cukier, oleje rafinowane, a w niektórych przypadkach także rośliny strączkowe i nabiał. Opiera się ona głównie na warzywach, owocach, jajach, orzechach, mięsie i rybach.

(więcej…)