Koktajl z melona

Lato to czas koktajli. Dlatego polecam zrobić pyszny, zdrowy koktajl z melonem.

 

Melon ma zbliżone właściwości do arbuza, jest naszym sprzymierzeńcem w dbaniu o zdrowie i urodę. Świetnie nawadnia organizm, dzieki aminokwasowi – cytrulinie pomaga walczyć z nadwagą i apetytem na słodkie przekąski, bo wywołuje uczucie sytości i wbrew temu co się sądzi jest niskokaloryczny. Osoby chcące zachować dłużej piekną opaleniznę również chętnie powinny po niego sięgać, bo zawiera mnostwo beta-karotenu. A dzięki dużej zawartości witaminy B poprawia nam nastrój, ułatwia koncentracje i zapewnia spokojny sen. Zawiera także kwas foliowy, więc kobiety w ciąży powinny go często spożywać.

koktajl z melona

Osobom chorym pomaga w walce z nadciśnieniem dzięki zawartości dużej ilości potasu. Chroni przed miażdżycą, stymuluje prace nerek, wzmacnia układ moczowy, a zawarte w nim przeciwluteniacze chronią nas przed nowotworami i opóźniają proces starzenia. Jedynymi osobami, ktore muszą go unikać są cukrzycy, gdyż melon zaliczany jest do owoców o wysokim indeksie glikemicznym. A tak poza tym jedzmy melony bo to samo zdrowie.

Mleczny koktajl z melona - Składniki
  • — 2 szklanki pokrojonego melona (u mnie zielony)
  • — banan
  • — 150 ml jogurtu naturalnego
  • — 1 szklanka mleka
  • — opcjonalnie kilka kropel soku z limonki

1

Przygotować owoce. Do blendera włożyć melona, obranego ze skórki banana, wlać mleko i jogurt. Całość dokładnie zmiksować na jednolity koktajl. Opcjonalnie można doprawić do smaku limonką, dzięki czemu delikatnie przełamiemy słodycz owoców.

Powiązane artykuły Więcej artykułów
ziołowy dorsz z warzywami Ziołowy dorsz z warzywami

Mocne kości, zdrowe zęby, prawidłowe krążenie i szczupła sylwetka – za to wszystka odpowiada witamina D. Wystarczy kilkanaście minut na słońcu, aby dostarczyć do organizmu sporą dawkę tej witaminy. Warto także zmienić swoją dietę i na stałe wprowadzić do niej produkty, które ją zwierają. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, w tym w dorszu. Właśnie dlatego zapraszamy na pysznego ziołowego dorsza z warzywami, który dostarczy mnóstwa witamin i składników odżywczych.

(więcej…)

sałatka z tuńczykiem Naturalne źródło witaminy D – Sałatka z tuńczykiem

Witamina D jest jedną z tych, które organizm może wytworzyć sam. Wystarczy kwadrans na słońcu, aby dostarczyć odpowiednią dawkę tej witaminy. Ale warto również zadbać o właściwą dietę. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, dlatego warto wprowadzić je do codziennego menu. Proponujemy pyszną sałatkę z tuńczykiem, ryżem i czerwoną fasolą.

(więcej…)

Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami

Pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami to deser lub przekąska, która z powodzeniem może być pysznym posiłkiem dla osób przebywających na diecie paleo. Soczyste jabłka i orzechy to smaczne połączenie. Skorzystaj z naszego przepisu i przygotuj zdrowy deser.

(więcej…)

naleśniki paleo MINI NALEŚNIKI BANANOWE PALEO

Dieta paleo zwana inaczej dietą człowieka pierwotnego eliminuje z pożywienia zboża, cukier, oleje rafinowane, a w niektórych przypadkach także rośliny strączkowe i nabiał. Opiera się ona głównie na warzywach, owocach, jajach, orzechach, mięsie i rybach.

(więcej…)