Koktajl z marchewki i buraka na jogurcie naturalnym – bomba witaminowa

Burak to wciąż niedoceniane w Polsce warzywo, najwyższa pora to zmienić. Najpopularniejszy podczas niedzielnych obiadów, jako dodatek do mięsnego dania.

 

Mało kto przygotowuje z buraków coś więcej niż barszcz czy sok na poprawę zdrowia, a możliwości jest sporo, w dodatku można stworzyć coś naprawdę zdrowego. To niedrogie warzywo daje nam sporo możliwości w kuchni. Niewymagające, słodkie, o pięknym kolorze. Nie ma nic lepszego niż upieczone, obrane buraki, z tymiankiem, które możemy wykorzystać do przepysznej sałatki z czarnuszką, kremowym serkiem i podprażonymi orzechami włoskimi, a całość skropić olejem z orzechów włoskich. Właśnie teraz powinniśmy spożywać więcej ciepłych, rozgrzewających posiłków. Z pieczonych buraków można zrobić kremową zupę dla całej rodziny, za niewielkie pieniądze, w dodatku na dwa dni.

 

Buraki smaczne są także na surowo. Słodkie, delikatne i chrupiące, nadają żywego koloru koktajlom. Jedzenie buraków chroni nasze serce i zapobiega nowotworom. Buraki działają przeciwzapalnie i bogate są w witaminę C. Koktajl z buraka i marchewki to prawdziwa bomba witaminowa. Zawarty w marchwi karoten chroni przed uszkodzeniami komórek. To właśnie sok z marchwi powinniśmy pić, aby latem cieszyć się piękną, naturalną opalenizną latem. Doskonałe połączenie warzyw to gwarancja dobrego samopoczucia także podczas okresu, kiedy słońca jak na lekarstwo. Do duetu marchewkowo – burakowego można dodać jabłko ze skórką, pod którą jest najwięcej witamin. Spożywanie jabłek pozytywnie wpływa na przemianę materii i obniża zbyt wysoki cholesterol. Jedzmy zatem owoce i warzywa, także na surowo, w postaci przepysznych koktajli!

Składniki
  • — 400 ml jogurtu naturalnego
  • — 1 duży burak
  • — 1 marchew

1

Warzywa obieramy ze skóry.
Dzielimy na mniejsze kawałki.

2

Wkładamy do blendera kielichowego.
Wlewamy jogurt naturalny.

3

Miksujemy, aż powstanie jednolity płyn.
Koktajl pijemy zaraz po przygotowaniu.

Na następny dzień smakuje równie dobrze.

Powiązane artykuły Więcej artykułów
ziołowy dorsz z warzywami Ziołowy dorsz z warzywami

Mocne kości, zdrowe zęby, prawidłowe krążenie i szczupła sylwetka – za to wszystka odpowiada witamina D. Wystarczy kilkanaście minut na słońcu, aby dostarczyć do organizmu sporą dawkę tej witaminy. Warto także zmienić swoją dietę i na stałe wprowadzić do niej produkty, które ją zwierają. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, w tym w dorszu. Właśnie dlatego zapraszamy na pysznego ziołowego dorsza z warzywami, który dostarczy mnóstwa witamin i składników odżywczych.

(więcej…)

sałatka z tuńczykiem Naturalne źródło witaminy D – Sałatka z tuńczykiem

Witamina D jest jedną z tych, które organizm może wytworzyć sam. Wystarczy kwadrans na słońcu, aby dostarczyć odpowiednią dawkę tej witaminy. Ale warto również zadbać o właściwą dietę. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, dlatego warto wprowadzić je do codziennego menu. Proponujemy pyszną sałatkę z tuńczykiem, ryżem i czerwoną fasolą.

(więcej…)

Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami

Pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami to deser lub przekąska, która z powodzeniem może być pysznym posiłkiem dla osób przebywających na diecie paleo. Soczyste jabłka i orzechy to smaczne połączenie. Skorzystaj z naszego przepisu i przygotuj zdrowy deser.

(więcej…)

naleśniki paleo MINI NALEŚNIKI BANANOWE PALEO

Dieta paleo zwana inaczej dietą człowieka pierwotnego eliminuje z pożywienia zboża, cukier, oleje rafinowane, a w niektórych przypadkach także rośliny strączkowe i nabiał. Opiera się ona głównie na warzywach, owocach, jajach, orzechach, mięsie i rybach.

(więcej…)