Kasza gryczana z wędzoną makrelą, jajkiem, serem feta, pomidorami i awokado

Makrela to na pewno jedna z najpopularniejszych ryb w Polsce. Ta tłusta, morska ryba ma w sobie duże ilości kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-3, które mają wpływ m.in.: na lepszą pracę mózgu.

Awokado to owoc tłusty, jednak tłuszcze, które zawiera to głównie nienasycone kwasy tłuszczowe. Dzięki nim awokado pomaga chronić wzrok czy serce.
Kasza gryczana odkwasza organizm, nie zawiera glutenu, jest bogata w składniki mineralne takie, jak żelazo
czy potas. Wpływa na obniżenie ciśnienia krwi.
Przepis na szybkie i bardzo zdrowe danie, nie tylko dla zapracowanych.

Składniki
  • — 1/2 torebki kaszy gryczanej (ugotowanej)
  • — 100 gr wędzonej makreli
  • — 50 gr sera feta
  • — 1 ugotowane na twardo jajko
  • — jeden średni lub dwa mniejsze pomidory
  • — 1/4 awokado
  • — przyprawy (sól, pieprz, zioła)
1
30 min
15 zł

1

Kaszę gryczaną gotujemy w lekko osolonej wodzie, według czasu podanego na opakowaniu. W drugim garnku gotujemy jajko na twardo. Dla pewności czas gotowania może wynieść ok 10 minut.

2

Podczas gotowania kaszy i jajka, obieramy wędzoną makrelę. W czasie obierania dobrze jest zwrócić uwagę na to, aby w rybie nie zostały żadne ości.

3

Kolejny krok to obranie awokado i pokrojenie jego 1/4 części oraz ugotowanego jajka w kostkę, ser feta można pokruszyć lub również pokroić w kostkę, wedle uznania. Pomidory kroimy na ćwiartki.

4

Na talerz wykładamy ugotowaną kaszę, a do niej dodajemy pozostałe składniki. Na koniec doprawiamy wszystko do smaku.
Przepis jest bardzo prosty i szybki w przygotowaniu, a co najważniejsze zdrowy.

Powiązane artykuły Więcej artykułów
ziołowy dorsz z warzywami Ziołowy dorsz z warzywami

Mocne kości, zdrowe zęby, prawidłowe krążenie i szczupła sylwetka – za to wszystka odpowiada witamina D. Wystarczy kilkanaście minut na słońcu, aby dostarczyć do organizmu sporą dawkę tej witaminy. Warto także zmienić swoją dietę i na stałe wprowadzić do niej produkty, które ją zwierają. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, w tym w dorszu. Właśnie dlatego zapraszamy na pysznego ziołowego dorsza z warzywami, który dostarczy mnóstwa witamin i składników odżywczych.

(więcej…)

sałatka z tuńczykiem Naturalne źródło witaminy D – Sałatka z tuńczykiem

Witamina D jest jedną z tych, które organizm może wytworzyć sam. Wystarczy kwadrans na słońcu, aby dostarczyć odpowiednią dawkę tej witaminy. Ale warto również zadbać o właściwą dietę. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, dlatego warto wprowadzić je do codziennego menu. Proponujemy pyszną sałatkę z tuńczykiem, ryżem i czerwoną fasolą.

(więcej…)

Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami

Pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami to deser lub przekąska, która z powodzeniem może być pysznym posiłkiem dla osób przebywających na diecie paleo. Soczyste jabłka i orzechy to smaczne połączenie. Skorzystaj z naszego przepisu i przygotuj zdrowy deser.

(więcej…)

naleśniki paleo MINI NALEŚNIKI BANANOWE PALEO

Dieta paleo zwana inaczej dietą człowieka pierwotnego eliminuje z pożywienia zboża, cukier, oleje rafinowane, a w niektórych przypadkach także rośliny strączkowe i nabiał. Opiera się ona głównie na warzywach, owocach, jajach, orzechach, mięsie i rybach.

(więcej…)