FETTUCCINE AL TONNO

FETTUCCINE AL TONNO6FETTUCCINE AL TONNO  to proste danie kuchni włoskiej jest pysznym oraz bardzo zdrowym pomysłem na obiad dla całej rodziny. Przede wszystkim zawiera pełnoziarnisty makaron, który dostarcza nam między innymi kwasu foliowego, witaminy B3, fosforu, żelaza, magnezu, cynku oraz błonnika. Tuńczyk natomiast zawiera w sobie bogactwo kwasów tłuszczowych omega-3, witaminę B3, pełnowartościowe białko, witaminę D3 i B12 oraz minerały takie jak wapń, żelazo, potas, fosfor. Cebula, która jest jednym ze składników tego dania daje nam duże ilości witaminy C, A, witamin z grupy B, żelaza, wapnia, jest także bogatym źródłem przeciwutleniaczy. Oregano, czyli zioło, którym doprawiamy danie, ma wysoką aktywność antyutleniającą dzięki zawartości kwasów fenolowych oraz flawonoidów. Pomaga nam ono również dbając o nasz układ trawienny.

Składniki
  • — 200g makaronu pełnoziarnistego fettuccine (wstążki)
  • — puszka tuńczyka w oliwie
  • — 1 mała cebula
  • — oregano (suszone oraz świeże)
  • — 4 łyżki oliwy z oliwek
  • — 1/2 szklanki śmietany 30%
  • — sól
  • — świeżo zmielony kolorowy pieprz
  • — 10 dag parmezanu
30 minut

1

Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. Następnie odcedzamy i mieszamy z 3 łyżkami oliwy z oliwek.

2

Na patelni na 1 łyżce oliwy podduszamy pokrojoną w cienkie piórka cebulę. Następnie dodajemy kolejno tuńczyka razem z oliwą z puszki i śmietanę. Chwilę podgrzewamy i dokładamy na patelnię makaron.

FETTUCCINE AL TONNO

3

Całe danie doprawiamy solą, pieprzem oraz oregano. Wykładamy na talerze, posypujemy tartym parmezanem i ozdabiamy gałązką świeżego oregano.

Powiązane artykuły Więcej artykułów
ziołowy dorsz z warzywami Ziołowy dorsz z warzywami

Mocne kości, zdrowe zęby, prawidłowe krążenie i szczupła sylwetka – za to wszystka odpowiada witamina D. Wystarczy kilkanaście minut na słońcu, aby dostarczyć do organizmu sporą dawkę tej witaminy. Warto także zmienić swoją dietę i na stałe wprowadzić do niej produkty, które ją zwierają. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, w tym w dorszu. Właśnie dlatego zapraszamy na pysznego ziołowego dorsza z warzywami, który dostarczy mnóstwa witamin i składników odżywczych.

(więcej…)

sałatka z tuńczykiem Naturalne źródło witaminy D – Sałatka z tuńczykiem

Witamina D jest jedną z tych, które organizm może wytworzyć sam. Wystarczy kwadrans na słońcu, aby dostarczyć odpowiednią dawkę tej witaminy. Ale warto również zadbać o właściwą dietę. Najwięcej witaminy D znajdziemy w rybach, dlatego warto wprowadzić je do codziennego menu. Proponujemy pyszną sałatkę z tuńczykiem, ryżem i czerwoną fasolą.

(więcej…)

Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami Przepis na pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami

Pieczone jabłka z orzechami i rodzynkami to deser lub przekąska, która z powodzeniem może być pysznym posiłkiem dla osób przebywających na diecie paleo. Soczyste jabłka i orzechy to smaczne połączenie. Skorzystaj z naszego przepisu i przygotuj zdrowy deser.

(więcej…)

naleśniki paleo MINI NALEŚNIKI BANANOWE PALEO

Dieta paleo zwana inaczej dietą człowieka pierwotnego eliminuje z pożywienia zboża, cukier, oleje rafinowane, a w niektórych przypadkach także rośliny strączkowe i nabiał. Opiera się ona głównie na warzywach, owocach, jajach, orzechach, mięsie i rybach.

(więcej…)